Convocatòria de Vaga General Parcial – 15 d’octubre de 2025

A continuació us informem sobre el marc de relacions laborals vinculades a les convocatòries i mobilitzacions d’aquest mes d’octubre de 2025

1.- Vaga general

Us informem que s’ha registrat la convocatòria de VAGA GENERAL PARCIAL  convocada per els sindicats UGT i CCOO  pel dia 15 d’octubre de 2025 per la situació a Gaza.  La convocatòria de a les aturades parcials, té caràcter general a tot l’Estat Espanyol per a  totes les persones assalariades, de qualsevol sector o activitat, tant pública com privada.

Les aturades es faran en tres torns, de 10.00 a 12.00 hores en horari de matí, de 17.00 a 19.00 hores en horari de tarda, i de 2.00 a 4.00 hores en horari nocturn

En aquest sentit el dret de vaga és un dret individual de cada  persona treballadora amb els  efectes de:

  • La suspensió del contracte de treball amb la conseqüent interrupció de les obligacions respectives de treballar i remunerar el treball.

  • La persona treballadora  no percep el salari corresponen al dia no treballat. El dret de vaga repercuteix tant sobre el salari base com sobre els complements salarials. Aquest descompte repercuteix també, proporcionalment, sobre la retribució dels descansos setmanals i les pagues extraordinàries.
  • Es suspèn l’obligació de cotitzar per part de l’empresa.  El temps no cotitzat no computa a efectes de futures prestacions.

  • Durant la durada de la vaga la persona treballadora  es troba en situació d’alta especial a la Seguretat Social.  Aquesta situació d’alta especial no és automàtica per la qual cosa s’ha de comunicar a la Seguretat Social la relació de treballadors que han exercit el dret de vaga en un termini de 3 dies posteriors a aquesta.

Per aquest motiu sol·licitem que, a efectes de poder comunicar la situació d’alta especial a la Seguretat Social i a procedir amb el descompte salarial i suspensió de cotització, abans del dia  17 de octubre de 2025  ens faciliteu la relació nominal de treballadors que hagin realitzat vaga.

Esperem que la informació facilitada  hagi estat del seu interès, indicant  que els mantindrem puntualment informats respecte a qualsevol novetat al respecte

Desplaça cap amunt